شهدای مرصاد

وبلاگ شهدای مرصاد فعالیت در عرصه های فرهنگی،اجتماعی،مذهبی،سیاسی (ایران)
شهدای مرصاد
وبلاگ فرهنگی،اجتماعی "شهدای مرصاد"
(این وبلاگ در سال 92 و 93 جزء سه وبلاگ برتر استان خراسان رضوی شناخته شده)
بایگانی
یاد شهدا
آیه قرآن تصادفی مهدویت امام زمان (عج)
عملیات انتقام سخت

طراحی

رفیق شهیدم

طراحی

طبقه بندی موضوعی
خبرنامه پیامکی
کارنامه عملیاتهای دفاع مقدس
جنگ دفاع مقدس

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

علیرغم آنکه شواهد کافی در حوزه های مختلف علوم (روان شناسی و علوم رفتاری، علوم تربیتی، پزشکی و جامعه شناسی) تایید می کنند که نوجوانان در این سنین پرفراز و نشیب به شدت به حمایت و راهنمایی والدین نیازمند هستند، متاسفانه اغلب والدین این کار را بخوبی انجام نمی دهند و بسیاری از آن ها اصلاً به آن نمی پردازند!

افسران -  معاون دفتر مقام معظم رهبری: روابط ما با آمریکا حل شدنی نیست

به گزارش بی باک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محسن قمی در همایش بهشت از بهشت ویژه دانش‌آموزان عمره‌گذار در محل مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا (ع) اظهار کرد: امروز در مقابله با سلطه جهانی قرار داریم

اخلاق

این روزها در یک محیط کوچک مانند یک روستا ممکن است، به خاطر یک اختلاف جزئی سرآب یا زمین، آدم کشته شود. یعنی در فرهنگ های خرد و کوچک هم شاهد از بین رفتن شفقت و مهربانی در برخوردها با یکدیگر هستیم و اصل اخلاق و گذشت

اعیاد اسلامی علاوه برای ایجاد نشاط روحی در میان امت، فرصت‌هایی را برای مسلمین ایجاد می‌کنند که باید قدردانشان بوده و به راحتی آن‌ها را از دست ندهیم. در این مجال به بیان پنج فرصت طلایی که در این روز برایمان فراهم می‌گردد اشاره می‌کنیم.

منشی-استخدام-

شاید همه، آگهی های استخدام روزنامه ها با متن هایی مانند نیازمند کارمند خانم با روابط عمومی عالی را دیده ایم. در برخی از موارد خانم هایی که برای مصاحبه به این شرکت ها مراجعه می کنند، با پیشنهاد بی شرمانه مدیر عامل و صاحب کار مبنی بر لزوم کشف حجاب برای استخدام در شرکت روبرو می شوند.

عرفه


روز عرفه، نماد معرفت و نماد ابراز عشق به خداوند یکتاست. هر آن کسی که قدم در راه زیارت بیت‌الله الحرام می‌گذارد و به ندای پروردگارش لبیک می‌گوید، آرزویش دیدن بیت‌الله است، اما امام حسین (علیه السلام) دیدار الله را به دیدار خانه‌اش ترجیح داد تا به رسالتش برسد و چه بسیار از همسفرانش که راه را از بیراه تشخیص نداده و دیدار خانه را به صاحبش ترجیح دادند.


 

مغز انسان

مغز ما برای عملکرد صحیح به 80 تا 270 میلی گرم قند خون در دسی لیتر نیاز دارد. در واقع در این محدوده قند خون، مغز می تواند بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد.

خبرنگار خارجی پرسید : اگر هواپیمای اسرائیلی وارد خاک ایران شود و 10 بمب خود را بر روی شهر شما بریزد با چه می خواهید این هواپیما را منهدم کنید ؟؟
جواب داد:مهم نیست هواپیما چند عدد بمب و کجا می ریزد مهم اینست که موقع برگشت این هواپیما ،اسرائیلی وجود نخواهد داشت که در آن فرود بیاید

در ارتباط با مقایسه کردن باید به این نکته فکر کنیم که  اصولا مقایسه کردن در زندگی خوب است یا خیر.

آنچه مشخص است اینکه بشر به دلیل اجتماعی بودنش، در جامعه ای زندگی می کند که تمام افراد آن در شرایط اجتماعی برابر زندگی نمی کنند.

فارس- کتاب «مطلع عشق» گزیده‌ای از رهنمودهای مقام معظم رهبری به زوج‌های جوان یکی از جدیدترین کتاب‌هایی است که توسط موسسه فرهنگی و پژوهشی انقلاب اسلامی منتشر شده است.